mandag, november 06, 2006

Er snø bra eller kipt?


Ut fra mitt synspunkt har jeg et klart svar på det spørsmålet!. Snø (eller sny, som æ ville ha foretrækt å sei på nordlænning), er en fantastisk gave fra Gud! Ikke bare er det vakkert å se på , men det lyser liksom opp hverdagen når det er mørkt ute, og på den måten gjør hverdagene enklere. Snøen skaper variasjon i året så får vi flere årstider, dermed slipper vi å kjede oss:)..er ikke det genialt?! Vinteren og snøen bringer med seg minner fra ens egen barndom, og skaper for mange, en god følelse. Ja, snø og vinter er kaldt, og kan til tider være litt u-positivt...for å si det sån;), men med mindre man har traumatiske opplevelser knyttet til snø, kan jeg ikke forså at det går an å være så negativ som enkelte mennesker er...Jeg mener..er vi ikke hardbarka nordmenn, født med ski på beina og alt?! Akurat ja...Snø er udiskutabelt en velsignelse. Til og med når man har for mye av det, kan det være positivt. Snør man inne, kan man jo bare ta fri fra jobb eller skole en dag, og sitte framfor peisen og kose seg med en kopp kakao!:)

Jeg har bare en ting å si: snø gjør meg blid (selv når det er eksamenstid !) :D

Det er vinter i Trondheim, and I love it !! Takk Gud for sny! :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Alright! Snø er konge!! Men nothing of it in Bergen!

Bombe ikke sant?!

ragni sa...

Nei d va ikkje så overaskanes egentlig:), men har ikke så mye å skryt av her heller nu længer...:/ Its gone:(

Anonym sa...

Det kommer nok tilbake skal du se! Får nok snø til Jul. (Med en liten flytur kommer eg der snøen befinner seg!) hehe...

ragni sa...

Ja. Stemmer! Det blir bra vettu:)